Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2012

project Β' τετραμήνου, Α΄Λυκείου

Project Β’Τετραμήνου
Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ:
ΛΕΟΥΤΣΑΚΟΣ ΣΤΑΘΗΣ, ΡΟΥΣΣΟΥ ΜΑΡΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ
Η τέχνη του κινηματογράφου ως κοινωνικού προϊόντος: ποιες αξίες και στάσεις προβάλλει ο κινηματογράφος στους νέους της εποχής μας;

Α. ΣΚΟΠΟΣ
Οι μαθητές επιδιώκεται να ερευνήσουν ως κριτικοί κινηματογράφου μέσα από την παρακολούθηση κοινωνικών ταινιών τις αξίες, τις στάσεις και τα πρότυπα που προβάλλει ο κινηματογράφος. Έτσι, αναπτύσσουν το ερευνητικό πνεύμα και την παρατηρητικότητά τους, καλλιεργούν τον διάλογο και μαθαίνουν να συνεργάζονται και να επικοινωνούν για θέματα τέχνης. Επίσης, ευαισθητοποιούνται για κοινωνικά ζητήματα και διαμορφώνουν τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους.

Β. ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Το θέμα επιλέχθηκε με βάση τα ενδιαφέροντα των μαθητών και την ανάγκη που έχουν για επικοινωνία πάνω σε θέματα που τους αφορούν και σχετίζονται με την ηλικία τους.
Το σχέδιο έρευνας σχετίζεται με τα μαθήματα: της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Πληροφορικής και με τους κύκλους «Τέχνη και πολιτισμός» και «ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες». Η Γλώσσα, η Επικοινωνία και η Τέχνη συνιστούν θεματικά κέντρα της διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας στην Α΄ λυκείου και επιτυγχάνεται η ανάλυσή τους μέσα από το διάλογο και τη δημιουργία πολυτροπικών κειμένων που αξιοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες και την Πληροφορική ως μέσα πρακτικής γραμματισμού και ψηφιακής έρευνας.
Τα μαθησιακά οφέλη για τους μαθητές προκύπτουν μέσα από τη συνεργασία, τη γνώση, το διάλογο που αξιοποιεί το επιχείρημα και την παρατήρηση καθώς και την εξοικείωση με τις Νέες Τεχνολογίες ως προς την ανεύρεση και ανάλυση των πληροφοριών που ανακαλύπτονται από το διαδίκτυο ή την παρακολούθηση ταινιών (ολοκλήρων ή αποσπασμάτων).

Γ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ
Η ερευνητική μέθοδος που θα εφαρμοστεί είναι η ποιοτική έρευνα μέσα από την ανάλυση κινηματογραφικών ταινιών ή αποσπασμάτων που η επιλογή τους θα γίνει με ερωτηματολόγιο ενδιαφερόντων. Αρχικά οι μαθητές θα συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο ώστε να γίνει εφικτό να χωριστούν σε ομάδες ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους και να καθοριστούν τα θέματα των ταινιών και συνακόλουθα τις ταινίες που ενδιαφέρονται να δουν και που σχετίζονται με κάποιο κοινωνικό θέμα αποδεκτό να προβληθεί στο πλαίσιο του σχολείου. Έπειτα, οι ομάδες των κριτικών κινηματογράφου που θα δημιουργηθούν θα κληθούν με βάση κριτήρια να παρακολουθήσουν ταινίες και να τις σχολιάσουν συζητώντας μεταξύ τους και καταγράφοντας τα συμπεράσματά τους. Η συζήτηση θα στηριχθεί σε κλείδες παρατήρησης που θα δημιουργηθούν στο πλαίσιο του project

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Στο τέλος της έρευνας, θα ακολουθήσει η σύνθεση της ερευνητικής εργασίας της κάθε ομάδας, η οποία θα καταγράψει τις αξίες, τις στάσεις και τα πρότυπα που προβάλλουν ταινίες που αρέσουν στους νέους της σημερινής εποχής, συνειδητοποιώντας τον ρόλο του κινηματογράφου ως μέσου κοινωνικής αγωγής και αλληλεπίδρασης. Η κάθε ομάδα των κριτικών κινηματογράφου θα εστιάσει την κριτική της σε διαφορετικό τομέα (π.χ. σκηνοθεσία, υποκριτική, σκηνογραφία ή σενάριο).
Επομένως, οι ομάδες των 4-5 ατόμων που θα δημιουργηθούν θα είναι: οι κριτικοί της σκηνοθεσίας, οι κριτικοί της υποκριτικής, οι κριτικοί του σεναρίου, οι κριτικοί της σκηνογραφίας, κ.ά.
Ως δράσεις θα θεωρηθούν οι προβολές ταινιών και η καθοδηγούμενη ανάλυσή τους και ως τέχνημα οι ομάδες θα κληθούν να φτιάξουν ένα κολάζ από φωτογραφίες ταινιών ή ένα PowerPoint με αποσπάσματα ταινιών που προβλήθηκαν στο πλαίσιο του project.
Ως βιβλιογραφία θα καταγραφούν οι ταινίες, σχετικοί διαδικτυακοί τόποι, κ.ά

Ε. ΠΟΡΟΙ -ΥΛΙΚΑ
Απαιτείται για τη διεκπεραίωση του Σχεδίου Έρευνας ένας προβολέας ή μια τηλεόραση που θα συνδέεται με κάποιο dvd player για την προβολή ταινιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου