Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Φόρτωση...

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2011

Α΄λυκείου: προγραμματισμός διδασκαλίας της θεματικής ενότητας "τα φύλα στη λογοτεχνία"


ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ – Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΡΩΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ)

ΦΑΣΕΙΣ


Α. ΠΡΟΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΦΑΣΗ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

α. βιογραφικά σημειώματα Έλεν Κέλερ και Ζακλίν ντε Ρομιγί (συζήτηση για τη δύναμη της θέλησης για την ανάδειξη της γυναίκας σε ανδροκρατούμενες κοινωνίες)

β. «Εικόνες της σύγχρονης γυναίκας» της Χριστίνας Κουλούρη (συζήτηση για τη σημερινή θέση της γυναίκας και ανάληψη μικροεργασιών για παρουσίαση στην τάξη από τετραμελείς κυρίως ομάδες μαθητών σε θέματα που προκύπτουν από το κείμενο, π.χ. η θέση της γυναίκας σήμερα, ρόλοι των δύο φύλων στο σπίτι, η προίκα, η τακτική «του τυλίγματος» του άντρα, η γυναίκα στη διαφήμιση, σεξισμός στην εργασία, κ.ά).

Η φάση αυτή διαρκεί 4-6 διδακτικές ώρες. Οι μαθητές οργανώνουν το υλικό τους στον ατομικό τους φάκελο ώστε ενδεχομένως να το αξιοποιήσουν στη μετααναγνωστική φάση.

Β. ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΦΑΣΗ

Θα διδαχθούν μέσω της άμεσης διδασκαλίας με την παράλληλη χρήση του κατευθυνόμενου διαλόγου, εστιασμένα όμως, όλα τα κείμενα των ομάδων. Ωστόσο, πιο συστηματικά θα διδαχθούν τα εξής κείμενα των ομάδων από το ανθολόγιο της Α΄Λυκείου.

·         Δημοτικά τραγούδια, Παραλογή, Του νεκρού αδελφού

·         Κρητική λογοτεχνία, Β. Κορνάρος, Ερωτόκριτος, [«ήρθεν η ώρα κι ο καιρός»]

·         Επτανησιακή σχολή, Α. Λασκαράτος, Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς

Η τάξη χωρίζεται σε ομάδες (4μελείς κυρίως) και αναλαμβάνουν την επεξεργασία λογοτεχνικών κειμένων σχετικών με τα εξής ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ:

1Η ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

2Η ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ: «ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ» ΚΑΙ «Η ΠΡΟΙΚΑ»

3Η ΟΜΑΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΠΕΡΙ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΦΥΛΟΥ

4Η ΟΜΑΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΠΕΡΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΦΥΛΟΥ

5Η ΟΜΑΔΑ: Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Γ. ΜΕΤΑ-ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΦΑΣΗ

Στη φάση αυτή επιδιώκεται η παραγωγή λόγου στην τάξη γύρω από το θέμα της ενότητας. Τίθενται ερωτήσεις για αντιλήψεις και συναισθήματα, για μοτίβα ή για ειδολογικά χαρακτηριστικά που διδάχθηκαν. Ολοκληρώνονται οι ατομικές και ανατίθενται ομαδικές εργασίες. Οι ομαδικές εργασίες θα έχουν τον χαρακτήρα μιας «επιστημονικής» εργασίας (π.χ. σύνταξη δοκιμίου ή διεξαγωγή έρευνας, κ.ά.) ή μιας «καλλιτεχνικής» (π.χ. πίνακας ζωγραφικής, θεατρικό δρώμενο, κ.ά.) και θα αποτελέσουν συλλογικό έργο της τάξης που θα κατατεθεί στη βιβλιοθήκη του σχολείου.

Η αξιολόγηση των μαθητών θα συνεκτιμά τη συμμετοχή τους στο μάθημα και στις ομαδικές εργασίες, την επίδοσή τους στις ατομικές εργασίες και στην παραγωγή λόγου – ειδική εξέταση στην τάξη. Ο βαθμός συζητιέται με τους μαθητές ως κίνητρο για τη βελτίωσή τους στο επόμενο τετράμηνο. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η «επανατροφοδότηση» της διδασκαλίας και τίθενται νέοι στόχοι για την επόμενη ενότητα.




ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ  – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ



1Η ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ



Α. Παραλογές: «ο γυρισμός» (Σ. Κυριακίδης, Αι γυναίκες εις την Λαογραφίαν, σ. 49) και «η νύφη που κακοπάθησε» (Κ.Ν.Λ. Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 28)



1.       Να εντοπίσετε στα τραγούδια:

α) τα χαρακτηριστικά του δημοτικού τραγουδιού και ειδικότερα των παραλογών και,

β) τα κοινά στοιχεία με την αρχαία τραγωδία.

2.       Να σχολιάσετε μέσα από τα τραγούδια:

α) το θέμα της γυναικείας δουλείας (τους λόγους που κάποιες γυναίκες γίνονταν δούλες, τις εργασίες που αναλάμβαναν και γενικότερα την κοινωνική τους θέση).

β) το θέμα της ξενιτιάς του άντρα και της στάσης της γυναίκας – συζύγου ως προς αυτό;



Β. Α. Παπαδιαμάντης, «Φόνισσα» (Κ.Ν.Λ. Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 43-47)

1.       Γιατί η Φραγκογιαννού θεωρείται μια βασανισμένη γυναίκα, μια χαρακτηριστική γυναικεία φιγούρα της εποχής του Παπαδιαμάντη;

2.       Ποιοί κοινωνικοί και ψυχολογικοί παράγοντες διαμόρφωσαν τη δολοφονική φύση μιας θεοσεβούμενης γυναίκας, όπως ήταν η Φραγκογιαννού; (λαογραφικό και ψυχογραφικό στοιχείο)



Γ. Α. Παπαδιαμάντης, «Το μοιρολόγι της φώκιας» (Κ.Ν.Λ. Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 68)

1.       Το διήγημα είναι ηθογραφικό. Περιέχει όμως εκτός από στοιχεία του ρεαλισμού και ποιητικά στοιχεία. Να τα εντοπίσετε στο κείμενο και να τα σχολιάσετε.

2.       Να σκιαγραφήσετε τη γριά – Λούκαινα και την οικογενειακή της κατάσταση. Για ποιούς λόγους θα μπορούσαμε να τη θεωρήσουμε ως μια βασανισμένη γυναίκα της εποχής της;



Δ. Α. Παπαδιαμάντης, «Πατέρα στο σπίτι» (Κ.Ν.Λ. Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 72)

1.       Με ποιές αφηγηματικές τεχνικές ο συγγραφέας «δένει» την αφήγηση, αν και σε κάποιους δημιουργείται η εντύπωση της χαλαρής σύνδεσης και της έλλειψης σχεδίου στο διήγημα;

2.       Η Γιαννούλα αποτελεί ένα δείγμα μιας κακοποιημένης και στερημένης γυναίκας του ελληνικού παρελθόντος. Ποιά στοιχεία από το απόσπασμα επαληθεύουν τη θέση αυτή και ποιά συναισθήματα σας δημιουργούνται γι΄αυτήν και το παιδί της;




ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ



2Η ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ: «ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ» ΚΑΙ «Η ΠΡΟΙΚΑ»



Α. Α. Λασκαράτος, «Τα μυστήρια της Κεφαλονιάς» (Κ.Ν.Λ. Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 267)

1.       Ο Λασκαράτος διακρίθηκε στη σάτιρα (: την κοινωνική κριτική) και αφορίστηκε από την Εκκλησία. Να αιτιολογήσετε τη θέση αυτή με στοιχεία που αναδεικνύονται από το κείμενο.

2.       Ποιές είναι οι αντιλήψεις του Λασκαράτου για την αγωγή των κοριτσιών; Να τις συγκρίνετε με τις σύγχρονες αντιλήψεις.



Β. Κ. Θεοτόκης, «Η τιμή και το χρήμα» (Κ.Ν.Λ. Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 141-146)

1.       Ο Θεοτόκης υπηρετεί τις αρχές του νατουραλισμού. Να εντοπίσετε τα νατουραλιστικά στοιχεία μέσα από το κείμενο.

2.       Πώς το χρήμα επηρεάζει τη ζωή των ανδρών της εποχής του Θεοτόκη και ιδιαίτερα την απόφασή τους για γάμο; Ποιά είναι η στάση της Ρήνης απέναντι στο χρήμα;



Γ. Ε. Ροϊδης, «Μονόλογος ευαισθήτου» (Κ.Ν.Λ. Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 345)

1.       Το κειμενικό είδος στο οποίο ανήκει το απόσπασμα είναι το χρονογράφημα. Να εντοπίσετε τα χαρακτηριστικά του χρονογραφήματος με βάση το κείμενο που σας δόθηκε.

2.       Για ποιόν λόγο παντρεύτηκε ο πρωταγωνιστής του χρονογραφήματος, ποιά η στάση του απέναντι στο θεσμό της προίκας και στη γυναίκα του; Ποιά συναισθήματα σας δημιουργεί αυτή του η στάση;



Δ. Αγνώστου, «Έρωτος αποτελέσματα» (Κ.Ν.Λ. Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 168)

1.       Πιστεύετε ότι ηθικοερωτικές ιστορίες σαν και αυτή, κατά το πρότυπο των γαλλικών βιβλίων της εποχής, συνέβαλλαν στην παιδεία των υπόδουλων Ελλήνων την περίοδο του Νεοελληνικού διαφωτισμού;

2.       Ποιά είναι η συναισθηματική κατάσταση της Ελενίτσας και πώς μεταβάλλεται στο απόσπασμα σε σχέση με τις αποφάσεις των γονιών της ως προς το «προξενιό»;






ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ



3Η ΟΜΑΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΠΕΡΙ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΦΥΛΟΥ



Α. Παραλογή, «Του νεκρού αδελφού» - παραλλαγές (Κ.Ν.Λ. Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ σ. 24 & βιβλίο του καθηγητή)

1.       Να παρατηρήσετε τα κοινά στοιχεία μεταξύ των τραγουδιών, κυρίως στη δομή τους. Γιατί αποτελούν παραλογές;

2.       Ποιές είναι οι λαϊκές αντιλήψεις που εκφράζονται στο τραγούδι για τις υποχρεώσεις των ανδρών – αδελφών  απέναντι στη γυναίκα – αδελφή τους και στη γενικότερη λειτουργία της οικογένειας; Να συγκρίνετε τις αντιλήψεις αυτές με τις σύγχρονες αντιλήψεις που επικρατούν στη δική σας οικογένεια και κοινωνία;



Β. Π. Δέλτα, «Πρώτες ενθυμήσεις» (Κ.Ν.Λ. Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, σ. 135)

1.       Το κείμενο έχει αυτοβιογραφικά στοιχεία και μοιάζει με σελίδες ημερολογίου. Από πού φαίνεται αυτό;

2.       Πώς περιγράφει τον πατέρα της η συγγραφέας (εμφάνιση και χαρακτήρας) και ποιά είναι η στάση της απέναντί του; Εσείς πώς θα αισθανόσασταν αν ο πατέρας σας είχε την ίδια συμπεριφορά με τον πατέρα αυτόν;



Γ. Γ. Βιζυηνός, «Μοσκώβ – Σελήμ» [«Να τον αγαπήσει ο πατέρας»] (Κ.Ν.Λ. Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ,σ. 31)

1.       Να διακρίνετε τα ψυχογραφικά στοιχεία στο απόσπασμα που αποδεικνύουν την ενασχόληση του Βιζυηνού με τον κλάδο της ψυχολογίας.

2.       Ο Βιζυηνός φαίνεται στο διήγημά του να διαφοροποιεί το φύλο από το γένος. Πώς αυτή η διαφοροποίηση διαμορφώνει τις σχέσεις του Μοσκώβ – Σελήμ με τον πατέρα του;



Δ. Ρ. Γαλανάκη, «Η μεταμφίεση» (Κ.Ν.Λ. Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, σ. 244)

1.       Πώς η αντρική εμφάνιση λειτουργεί ως εργαλείο κοινωνικής καταξίωσης και τι μέσα μετέρχεται η πρωταγωνίστρια Ελένη για να επιτύχει να σπουδάσει.

2.       Να συγκρίνετε τις αντιλήψεις της Ελένης για τη θέση της γυναίκας με αυτές που επικρατούν στη σύγχρονη εποχή.




ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ



4Η ΟΜΑΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΠΕΡΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΦΥΛΟΥ



Α. Μανιάτικο μοιρολόγι, «Του Καλαπόθου ο γδικιωμός» (Σ. Κυριακίδης, Αι γυναίκες εις την Λαογραφίαν, σ. 62)

1.       Το μοιρολόγι αυτό μοιάζει με τις παραλογές των δημοτικών τραγουδιών επειδή είναι «πολύστιχο αφηγηματικό τραγούδι». Να αφηγηθείτε με δικά σας λόγια την ιστορία που παρουσιάζει και να καταγράψετε τις εντυπώσεις που σας δημιουργεί.

2.       Ποιός τύπος γυναίκας σκιαγραφείται στο μοιρολόγι; Πώς εσείς αξιολογείτε την πράξη της καθώς και τη στάση του πεθερού της σε ηθικό επίπεδο;



Β. Κ. Ταχτσής, «Τα ρέστα» (Κ.Ν.Λ. Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 293)

Το κείμενο είναι αυτοβιογραφικό και κινείται ανάμεσα στην αφήγηση και την εξομολόγηση. Σε αυτό  κυριαρχεί η εικόνα της μάνας.

1.       Να την περιγράψετε και να αναφερθείτε στη στάση του συγγραφέα – αφηγητή απέναντί της ως παιδί και ως ενήλικας. Πώς η συμπεριφορά της μάνας (και η απουσία του πατέρα) επηρέασε την ψυχολογία του;

2.       Πώς πιστεύετε ότι οι σύγχρονες μητέρες διαπαιδαγωγούν, ή θα ήταν καλύτερο να διαπαιδαγωγούν, τους γιους τους;



Γ. Μπάκ, «Η μάνα» (Κ.Ν.Λ. Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, σ. 42)

1.       Πώς συμπεριφέρεται η μάνα του αποσπάσματος απέναντι στα μέλη της οικογένειάς της (τον άντρα, τα παιδιά και την πεθερά της);

2.       Να συγκρίνετε στις συνθήκες ζωής και εργασίας της μητέρας του αποσπάσματος με τις ανάλογες συνθήκες της σύγχρονης Ελληνίδας μητέρας.



Δ. Ζ. Σαρή, «Νινέτ» (Κ.Ν.Λ. Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, σ. 45)

Στο απόσπασμα παρουσιάζεται ο τύπος της μητέρας μιας άλλης εποχής που ανήκε στην ανώτερη κοινωνικοοικονομική τάξη.

1.       Να παρουσιάσετε τον τύπο αυτόν και να αναδείξετε τον αντίχτυπο που έχει η στάση της στη σχέση της με την κόρη.

2.       Να συγκρίνετε το πρότυπο της μητέρας της Νινέτ με αυτόν μιας άλλης μητέρας της ίδιας εποχής που θα ανήκε σε χαμηλότερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα.




ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΩΝ – ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ



5Η ΟΜΑΔΑ: Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ



Α. Β. Κορνάρος, «Ερωτόκριτος» [«Ήρθεν η ώρα κι ο καιρός» Ε΄μέρος, στίχοι 767-818](Κ.Ν.Λ. Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 109)

1.       Να παρατηρήσετε τον ρόλο της φύσης ως προς τη συνάντηση των ερωτευμένων.

2.       Ποιές είναι οι λαϊκές αντιλήψεις που εκφράζει η νένα της Αρετούσας και εμποδίζουν την γαμήλια ένωση των δύο νέων; Να τις συγκρίνετε με τις σημερινές αντιλήψεις.



Β. Γ. Χορτάτσης, «Ερωφίλη» ( Κ.Ν.Λ. Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, σ. 17)

1.       Το έργο αυτό ανήκει στην κρητική λογοτεχνία της περιόδου της ακμής της. Μέσα από τη μελέτη του ποιητικού αποσπάσματος να βρείτε τα χαρακτηριστικά της κρητικής λογοτεχνίας (γλώσσα, στίχος, εκφραστικοί τρόποι).  

2.       Πώς εκδηλώνει ο Πανάρετος την αγάπη του στην Ερωφίλη και πώς εκείνη ανταποκρίνεται στα συναισθήματά του; Οι ερωτευμένοι νέοι σήμερα διακατέχονται από ανάλογα συναισθήματα ή τα λόγια του Πανάρετου και της Ερωφίλης σας φαίνονται υπερβολικά;



Γ. Κ. Δημουλά, «Τα πάθη της βροχής» (Κ.Ν.Λ. Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, σ. 224)

1.       Η ποίηση της Δημουλά αναφέρεται σε ένα «εσύ». Πώς επαληθεύεται η θέση αυτή μέσα από το ποίημα και ποια συναισθήματα σας δημιουργεί;

2.       Πώς δημιουργείται η βροχή ως φυσικό φαινόμενο και ποιό το μεταφορικό νόημα της βροχής στο ποίημα;



Δ. Γ. Ξενόπουλος, «Στέλλα Βιολάντη» - απόσπασμα (Κ.Ν.Λ. Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ, σ. 103)

1.       Ο Ξενόπουλος είναι ο εισηγητής της αστικής πεζογραφίας. Πώς φαίνεται αυτό μέσα από το απόσπασμα;

2.       Ποιές δυσκολίες αντιμετωπίσει η Στέλλα Βιολάντη διαδηλώνοντας τον Έρωτά της στην εποχή της; Ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι σύγχρονοι ερωτευμένοι νέοι στην απόφασή τους να παντρευτούν και να κάνουν οικογένεια;




ΘΕΜΑΤΑ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

 (προτείνονται «επιστημονικές» ή «καλλιτεχνικές» ομαδικές εργασίες - κάποιες θα ανατεθούν κατ΄επιλογήν)

1Η ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΒΑΣΑΝΑ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Με αφορμή τα λογοτεχνικά κείμενα που μελετήσατε να γράψετε ένα δοκίμιο 500 περίπου λέξεων στο οποίο να αναφερθείτε στα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι γυναίκες στο παρελθόν και σε αυτά που αντιμετωπίζουν σήμερα.

ή

Να ζωγραφίσετε έναν πίνακα σχετικό με το θέμα: «τα βάσανα των γυναικών» ή να βρείτε πίνακες ζωγραφικής που καταγράφουν τη γυναικεία κακοποίηση και να τους σχολιάσετε.



2Η ΟΜΑΔΑ: ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ: «ΤΟ ΠΡΟΞΕΝΙΟ» ΚΑΙ «Η ΠΡΟΙΚΑ»

Να γράψετε ένα σατιρικό θεατρικό δρώμενο με θέμα την «προίκα» ή το «προξενιό» και να το παρουσιάσετε στην τάξη σας, υποδυόμενοι ρόλους.

ή

Να διασκευάσετε σε θεατρικό μονόπρακτο μια σκηνή από το διήγημα του Θεοτόκη: «Η τιμή και το χρήμα» και να το παρουσιάσετε στην τάξη σας.

ή

Να γράψετε ένα χρονογράφημα 500 περίπου λέξεων με τη σύγχρονη οπτική του θέματος: «προξενιό ή γάμος από έρωτα» κατακρίνοντας τους παρωχημένους θεσμούς της «προίκας» και του «προξενιού».



3Η ΟΜΑΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΠΕΡΙ ΑΝΤΡΙΚΟΥ ΦΥΛΟΥ

Με βάση τα κείμενα σας που αναλύουν το πατρικό – αντρικό πρότυπο σε παλαιότερες εποχές, να το σκιαγραφήσετε με λόγια ή με χρώματα και να παρουσιάσετε το σύγχρονο πατρικό – αντρικό  πρότυπο κατά τις δικές σας επιθυμίες. Η παρουσίαση θα μπορούσε να έχει τη μορφή ημερολογίου.



4Η ΟΜΑΔΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ ΠΕΡΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΦΥΛΟΥ

Στα κείμενα που σας δόθηκαν κάνουν την εμφάνισή τους δυο τύποι μάνας - γυναίκας: η μάνα – γυναίκα που θυσιάζει τη ζωή της για την οικογένειά της και η αυταρχική/ σκληρή μάνα – γυναίκα. Να σκιαγραφήσετε τους δυο αυτούς τύπους με λόγια ή με χρώματα και να παρουσιάσετε την ιδανική μορφή μητέρας – γυναίκας κατά τις δικές σας επιθυμίες. Η παρουσίαση θα μπορούσε να έχει τη μορφή ημερολογίου.




5Η ΟΜΑΔΑ: Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Να γράψετε ένα ποίημα ή ένα πεζό κείμενο ή να δραματοποιήσετε ένα απόσπασμα από την Ερωφίλη ή τον Ερωτόκριτο με θέμα τον Έρωτα.

ή
Ο Έρωτας από τη μια είναι κινητοποιός δύναμη για τον άνθρωπο και από την άλλη καταστροφική. Με βάση τη θέση αυτή να γράψετε ένα δικό σας κείμενο 500 περίπου λέξεων που να αναλύει τις αντικρουόμενες αυτ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου